تعمیر سیستم صوتی و آمپلی فایر سوناتا هیبرید

تعمیر سیستم صوتی و آمپلی فایر سوناتا هیبرید

تعمیر سیستم صوتی و آمپلی فایر سوناتا هیبرید – تعمیر سیستم صوتی و آمپلی فایر انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی digi-board صورت می گیرد.

معرفی سیستم صوتی خودرو

سیستم صوتی در خودرو های امروزی از سه جز اصلی واحد head unit ، آمپلی فایر (amplifier) و بلندگو (speakers) تشکیل می شود.

هد یونیت (یا گیرنده استریو، استریو ماشین) به عنوان مغز یک سیستم صوتی  شناخته می شود که به طور برجسته در داشبورد قرار دارد و به عنوان یک رابط برای سیستم صوتی خودرو ، کنترل های سیستم و در برخی موارد صفحه نمایش می باشد.

بلندگو سیگنال صوتی را از یک تقویت کننده دریافت می کند که انرژی الکتریکی سیگنال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. بلندگو ها به دو دسته Coaxial و component طبقه بندی می شوند که سری component  از کیفیت صدای بهتری برخوردار است.

عوامل موثر در بهبود عملکرد سیستم صوتی خودرو

جهت بهبود عملکرد سیستم صوتی خودرو عوامل مختلفی مانند : بودجه ، فضای موجود  برای نصب بلندگو های جدید یا تقویت کننده های خارجی amplifire ، قابلیت تعویض واحد هد و … می باشد. اولین قدم جهت بهبود سیستم صوتی خودرو ، تعویض اسپیکر های قدیمی می باشد.

بررسی اجمالی آمپلی فایر Amplifier

 Amplifier ، سیگنال صوتی را ار واحد هد دریافت می کند و با پردازش صوت در preamp (جایی که کنترل تنظیم باس و یکسان سازی سیگنال صوتی صورت می گیرد.) سیگنال دریافتی را تقویت می کند .

بخشی از فرایند تقویت کننده سیگنال صوتی شامل مدار های متقاطع است که به صورت الکترونیکی سیگنال صوتی با برد کامل را  به  Amplifier می رسانند و به فرکانس های جداگانه تقسیم می شوند.آمپلی فایر ها معمولا به دو کانال مجهز می باشند که توان خروجی برحسب وات را اندازه گیری می کنند.

شرح مختصری از خصوصیات بارز خودرو سوناتا

سوناتا محصول کارخانه خودرو سازی هیوندا می باشد . که از نوع وسایل نقلیه هیبریدی Hybrid است . امروزه با توجه به معضل گرم شدن زمین خودرو های هیبریدی، با توجه به مصرف پایین و سازگاری با محیط زیست بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

sonata ، دارای یک موتور بنزینی چهار سیلندر و یک موتور برقی است که حداکثر قدرتی معادل ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۹ نیوتن متر دارد. انرژی مورد نیاز موتور برقی این خودرو توسط یک باتری لیتیومی تعبیه شده در صندوق عقب تامین می گردد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *